Freaky Friday.

14 11 2008

Ibu : Abe gi mano male-male?
Abe : Abe tubik minum-minum, online di cafe (ini propah) dan berbual-bual jah. Pasal kerja (ini pun propah).
Ibu : Jange la balik lewat-lewat. Ibu benar balik paling lewat pukul 12.00 tgh male. Tokleh lewat-lewat la abe, bahaya polis dok gelewak.
Abe : Laaaaaaaa polis ramai pun buke abe wat saloh gapo pong! Klu nok wat kokse, lamo doh buat KL.
Ibu : Ibu tahu tapi kalu saing tu letok gapo-gapo dale keto, mano abe tahu. Jago diri molek la abe, ibu risau benar la lonih. Abe nok posting doh pahni, ibu takut jadi gapo-gapo sebelum posting ni jah.
Abe : OK!

Status : Cool.
Masa keluar : 11.00 pm
Waktu pulang : 2.00 am (larekkkkkkkkk*)

I am a very stubborn, naughty, stubborn son. I bring the pain and joy at the same time, that’s what my mum said to me and I love going out at night. Things were so different when there is less traffic and no sun. My parents went absolutely bonkers everytime I’m back because I can’t get rid of this perangai. Aku suka keluar malam. Aku dah biasa la di Shah Alam, di Taman Melati dan di Penang.

Kat mana di Penang aku tak merayap!? Aku memang suka life malam sebab masa tu rasa diri cantek (ye ke cantek?) dan aku memang laaa dari kecik tak suka keadaan panas!!!. I can’t help to retaliate whenever someone questioned things that I do yang sah-sah aku dah buat sebelum ini. But its nice jugak to stay at home. Macam raja; makan tido, tengok TV, online. Tapi kalau lama-lama mau pening kepala otak aku. Nak nak sekarang my wisdom tooth nak keluar. Adoi sakit ok!

I went out for a quick drink (ada ke quick drink?) last night with M and Yol. This is the first time Yol and I had a decent conversation. Sebelum ni tak jumpa sangat. Very nice lady. We talk about a lot of things and we express our concern and condolences of our no-more-friend-whom-I-wont-mention-her-name iteww. It’s just sooo sad that those things happened but some secrets are meant to be shared with. Hehe. Suffice to say that just be grateful with what we had. Some people have less, or none.

I asked about her life and things that happened in her life previously. Hmmm english aku dah tunggang-terbalik sekarang ni. Aku baru tahu yang dia tu anak yatim piatu. Patut la dia tinggal sorang kat rumah dia. Aku ingat family dia ada di daerah lain dan dia stay situ menyewa ke apa ke since she is working in town. Dia cuma ada kakak tapi kakak dia abnormal, lembap sikit so basically dia jaga kakak dia je lah. Aku tanya pasal raya, dia kata kalau raya memang senyap-sunyi la rumah dia. Nan ado orang datang sebab sedara jauh-jauh. Nasib baik dia gov servant so agak terjamin la jugak kan. At least she had something to fall her back on, in case something happened.

Masa aku drive balik, aku bawak slow sangat. Aku tak tahu kenapa aku terkesan sangat dengan apa yang dia cerita tu. She actually had to take care of herself and her sister. It’s hard! Kakak dia dah takde barang kemas sebab jenis lurus bendul, orang mintak dia bagi je. Kakak dia pulak sekarang tolong kemas rumah jiran, dapat la upah. I mean, it’s hard man. Kita yang ada masalah sikit ni, selalu sangat mengeluh! Kereta rosak mengeluh. Duit sikit mengeluh. Yol tu takde kenderaan, tumpang orang pergi kerja dan dia bayar minyak bulan-bulan.

I have complaint up to most ridiculous things!!. Aku tahu dan sedar ada orang lagi susah tapi aku ni cepat lupa. Sesekali tersedar macam ni, baru la padan muka aku. When I look back at myself, Ya Allah bertuahnya hidup aku ni. Cukup makan, pakai. Tu pun nak complaint lagi tu. Nasib baik Tuhan tak laknat. Aku sedih sangat sebab dalam pada aku merungut itu ini, ada orang terdekat dengan aku merasa begitu sunyi dan melalui hidupnya sebaik mungkin tanpa banyak bunyi. She did what she thinks the best for her and her sister.

Aku rasa, kita semua perlu ambil ikhtibar dari dia. Dia mungkin tak sekaya korang, atau secantik korang, atau masa depannya mungkin tak secerah korang, tapi aku kagum sebab dia ada satu benda yang tidak semua orang ada sekarang, iaitu sifat bertanggungjawab.

Berjanji mudah sekali tapi menepati tidak tentu lagi.

See, inspiration, for me, comes from various types of people. Tak semestinya orang yang berpangkat tinggi malah orang biasa-biasa tu lagi ada sikap realisme, yang tahu erti SUSAH dalam erti kata yang sebenar!

Ted

Actions

Information

5 responses

15 11 2008
Riz

Wah Ted, I love the mak-anak conversation kat atas tu. Nanti I buat award lah kat ur mom. Mmg patot pun u kene gari kat umah kn. Nanti I cadang kat mak u.I ade number hp dia. smlm dia gune YM u chat ngan I. Dia ckp dia nak gak tau sape kwn2 anak dia. =)

15 11 2008
Hidney

hmmm… insaf nih…

15 11 2008
areps

kau keluar pun dah kul 11pm. trip pergi balik pun dah lebih sejam. lenkali keluar awal ya.

15 11 2008
stabuxguy

ted..

i miss la kua kua macam dedulu… round2 bandar kb… wah nak balik nak balikk…. KL…

eh boleh?

K.

15 11 2008
thegossiplounge

Riz : Pitam mak I pandai YM!!!

Hidney : Insaf keeee? Baru beronggeng semalam!

Areps : Iols ikut plan org je.

Kash : Lets lah!

Leave a Reply

