Good friends are hard to find.

10 10 2008

Yes it’s true. Memang susah. Kawan lahanat memang senang di cari. Huh, tak payah cari, berderet kat depan mata kita. Antara sedar atau tidak aje.

The biggest reason for my depression is the realization that people I thought were friends – good friends, friends that I could count on, friends who gives and takes, friends who would remain my friends despite the miles between us – really weren’t friends after all. Tapi tak apa lah. Tak ada rezeki.

I went to Alor Star today with Efa and Kak Mass. It’s our goodfriend-day-out. Sampai ted tolak pelawaan my cousin untuk balik Merbok, tolak pelawaan my other cousin untuk lepak di one of the resort here because at some point I think, Efa and Kak Mass are those people who deserved to be prioritized at. Maklumlah susah senang sakit pening aku sepanjang praktikal pun bukan korang di Merbok amek tahu pun, so apa la perlunya aku beria pergi kat korang? Tak perlu.

We departed at 2.30pm and arrived there at about 4.15pm. Jauh sundal! Tapi dapat la merasa naik feri buat kali terakhir, sebelum kunjungan aku yang seterusnya. (Kalau dapat posting di Pulau, mamposs aku). Ish macam aku cakap dengan Efa lah, aku tak mau la Efa kat pulau. Kat seberang aku mau laaa… Kat pulau aku rasa macam aku takdak agama, masjid semua jauh (not that selalu pergi pun, tapi you know the feeling being a Muslim tu kurang sebab kedai jual makanan babi lagi banyak dari kedai jual mee goreng mamak).

Habis tu macam mana plan nak beli rumah sebelah menyebelah Efa? Mampuihhh! Anyway, sampai sana biasa lah mengumpat sikit dan makan laksa sedapppppppppppppp sangat!! Sedap sangat-sangat! Around 7pm gerak ke rumah parents Kak Mass di Pendang dan lepak sana sampai pukul 9. Masa ni dah ngantuk sampai terlentang je dalam kete tapi pastu Kak Mass ajak lepak makan lagi kat area rumah dia, pergiiiii la sana pulak. Tak sempat jumpa Faisal,takpe nanti kita lepak di lain waktu k! Haiyoh penat. Sebelum sampai rumah, ted ajak Efa lepak mamak for the last time, rasa nak nanges time tu. Imbas kembali betapa kereknya kami berdua masa pertama kali jmpa on the 21st of July lepas. Kekwat hang noh!

I’m gonna misss both of them. I love you guys to bits and will be blogging the shit happened to us for the past 2 and a half month. I so need my beauty sleep, esok nak drive jauh.

Ted Baker

Actions

Information

4 responses

10 10 2008
areps

beauty u ols….

p/s: kau dah lesbo ke?

11 10 2008
HooKeD

NOk, mak setuju apa yg ko cakap pat perenggan pertama ittiew. Kawan sejati memang susah dicari!!! Kalau depa mintak tolong itu ini, gigih aku usahakan. Lepas aku tolong carik itu ini, not even a phone call they gave me. Asking how I am!!! Sedih….

11 10 2008
hazel

sebab tu aku tak pakai pepatah “berkawan biar seribu”.. sebab manusia nia banyak yg ngong dari yg ok..

11 10 2008
Faisal Admar

takper ted. faham ted letih. cuma ingat leh la jumpa ted sebelum ted balik. bukan senang nk dpt kawan yg 1 kepala kan? =)

Leave a Reply

